Sunday, May 31, 2009

* .. Inikah n0ktahnyaa???

"0whh!n0 kamu...........

Terasa sedih sangat bila dugaan sebegini datang.. Rasanya tak sempat bernafas..huh!!! Terlalu besar dugaan dalam jangka masa yang singkat..terlalu besar..yaallah... Tuhan nak tunjukkan sekarang..
YAALLAH.....tak tahu macam mana nak handle.. Presentati0n p0n xlepas lagi.. Penat rasanyaaa..
Jawapan dari n0n0i bel0m dapat lagi.. ..... ...... ..

Jumaat pagi dapat tahu mak sakit.. YAALLAH..nak menangis rasanyaa.. Ada masalah dekat kaki.. Tengah hari balik kampung, bawak mak p jumpa d0kter.. Terasa sebak sangat.. Nak menangis rasanyaa bila cium tangan mak.. Tapi??buat-buat cari kucing kat mana..hihi! Aku mintak surat s0k0ngan dari d0kter untuk sahkan mak benti keje..tapi masih dalam pr0ses.. Sedih sangat teng0k mak.. Dalam sakit-sakit p0n nak buat keje..nak sediakan makanan untuk anak balik.. Rasa nak berderai air mata..tgk mak nak nangis tahan sakit.. Teng0k mak terharu sebab anak balik bila tahu mak sakit.. Aku respek kat my her0..abg aku.. Dye da bnyk bubah.. Utamakan family dulu.. Abah p0n makin kurus sebab sakit..tak cukup rehat..cari duet untuk kami..untuk aku dan adek yang butuhkan duet.. Abah macam mana sakit p0n,dye tetap kuatkan diri untuk keje..cyg sumeee..

Sabtu, 30.05.2009

29.5.2009,pukul 4.00 pagi...n0n0i telep0n dari l0kap.. tanya kab0.. Dye pesan .........:(

" ...awak jaga diri... Kemslm aman.. Hidup laa macam mana 0rang dekat luar hidup.. Setiap yang bermula mesti ada akhir.. " .... aku balas balik "..setiap penantian mst ada penyiksaan"......
Aku merayu swuh dye bitaw perkara sebenar.... Dia jawap..........??????

"..cyg, awak ingat hari niee 2009 sampai 2011 ainul tetap cyg suraya..cyg cgt..tetap wnduuu suraya.. Awak??.. Es0k 30.5.2009 saya akan naek pnjara wak...."..

Yaallah.........terdiam dua-dua..masing-masing nangis.. N0n0i nangis macam tak caya p0n ada.. Aku tahu dia sebak sangat.. Aku tahu dia tak nak jejakkan kaki lagi ke sana..tapi nak buat macam mana,da tertulis..salah atau tak tetap kena ngaku.. Aku sempat tanya bila gerak.. 9.30 pagi dia gerak lepas sarapan.. Lepas tuu b0leh buat lawak b0d0h..aku tahu dia tak nak aku sedih.. Kejap sangat kami dapat cakap..line tak clear.. 1 lagi tamparan paling hebat..dugaan dalam sekelip mata datang lagi.. N0n0i dalam l0kap + Mak sakit + n0n0i naek penjara.. Terasa sangat.. K0s0ng sangat.. Terasa lemah sangat.. Terasa dah tak larat nak bangun balik.. Terasa betul-betul jatuh.. Sangat-sangat terasa.. Terasa sangat-sangat.. menangis8.. Aku tahu dia bukan untuk aku..tp inilah terpaksa aku terima..terpaksa aku hadapi s0rang-s0rang..menangis s0rang-s0rang..tanggung s0rang-s0rang..perit, pedih, tak larat sumanyaa ada..
N0n0i kena duduk penjara 2 tahun.. Selama 2 tahun tuu mcam-macam benda akan berlaku.. Aku tak tahu nak buat macam mana.. Aku rinduuu dia tahap maut..rinduu sangat8..bila terasa rinduu, k0s0ng, s0rang-s0rang, kenangan muncul kembali mulaa laa sebak..mulaa nak nangis..hihi!tuulaa yang aku mampu buat selain tunaikan kewajipan dan berd0a.. Aku rindu sangat8 dengan dia..rindu sangat-sangat..rinduu sangat..

"ku rindukan dia..ku tak ingin lagi berjauhan..usah kau hampiri perpisahan..akan ku pinjamkan 1 bintang dan pancarkan seri yang gemilang di wajah mu.. Ku menunggu dikau pulang.. (Ku petik 1 bintang fm Alyah & Riz)..

Insyaallah,aku akan jenguk dia.. Tapi..tak tahu bila.. Sedihh lorhhhh!!macam mana nak buat.. nak jew terbang pegi penjara simpang renggam..aduhhh!!! Lagi-lagi dapat tahu bila 0rang baru mas0k penjara mesti kena buli..kesian nyaaa gendut aku..huhu! Macam mana nak hadapi.. macam mana nak teruskan.. Lemahhh sangat8.. Bila masuk muar mesti sebak.. Tik..tik..tik..airmataku..biar terjatuh dalam hati..pahitnyaa itu,masih ku tersenyum..

Inikah n0ktahnyaa???aku akan tunggu dia..dalam masa 2 tahun macam-macam akan berlaku.. Detik, waktu, hari, tahun yang menentukan... Insyaallah..andaikata suraya masih bernafas,aku akan tunggu dia kuar walaupun sebagai kawan.. Walaupun dia jejakkan kaki dalam penjara, aku tetap akan rinduu dia dan dia tetap kawan aku selamanya.. Suma 0rang pernah lakukan kesilapan..cuma yang berbeza kesilapan besar atau kecil.. Aku cyg dia..aku tetap akan rinduu dia..
Tuhan nak uji hambanyaa... Kuat tak kuat jew nak hadapi..
Sekarang.......siti suraya bte salleh, bet0l8 da tak kuat..bt0l8 jatuh..bt0l8 lemah..makan hari gak untuk pulihkan.........huuuu!!!
Gelak8..epy8..tp tuhan jew yang tahu macam mana.. Susahnyaa nak hadapi..seyes!!!!!
Lepas niee nak keje "penjaga penjara simpang renggam"..haha!!

Ntalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............tensi0nyaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tgk jewlaa pew yang berlaku dalam masa 2 tahun..

............++++++++++namun tak tahu..kam0oo tak bisa bayangkan jadi begini+++++++................

No comments:

Post a Comment